۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

تاریخچه 


معرفی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی

مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یکی از مدیریت های وابسته به معاونت آموزشی دانشگاه محسوب می شود. این مرکز فعاليت خود را در راستای رسالت و مأموريت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت و در چارچوب برنامه راهبردی معاونت آموزشی دانشگاه انجام می دهد و تاریخچه فعالیت آن به سال 1388 بر می گردد.

رسالت 


مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشكی جیرفت ارتقای كيفيت آموزش را ماموريت اصلی خود می داند. این مركز  مأموريت  خود را با برنامه ريزی، پايش و نظارت و در موارد لزوم اجرای فعاليت های توسعه ای آموزش در سطح دانشگاه، دانشكده ها و گروه های آموزشی و تلاش برای ارتقای منزلت آموزش در گستره وسيع دانشگاه محقق می سازد.

مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه بر اين باور است كه تمام محيط های آموزشی در سطح دانشگاه عرصه توسعه آموزش علوم پزشكی هستند لذا تمامی اعضای هيات علمی، دانشجويان، مسئولان، كارشناسان شاغل و دانش آموختگان دانشگاه را همكاران خود برای تحقق اين امر خطير، ضروری و پيچيده می داند.

 

چشم انداز


چشم انداز مركز تبديل آن به نهادی شناخته شده و مؤثر در ارتقای كيفيت آموزش در بين جامعه دانشگاهی، مديران و اعضای هيأت علمی دانشگاه است كه از قابليت همكاری با اين نهادها برای  بهبود مستمر و ارتقايی منزلت آموزش در دانشگاه برخوردار می باشد.

در این راستا هدف نهایی فعالیتهای مرکز تبدیل گروه های آموزشی درمانی تابع دانشگاه به کانون های درون زاد توسعه آموزش است کلیه فعالیت های آموزشی خود را براساس بهتری شواهد موجود ساماندهی کرده ، مستمرا در جهت ارتقا و تضمین کیفیت آموزشی خود اقدام نموده و در جهت تولید علم در این حوزه باشند.

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه در حال حاضر از طریق واحدهای برنامه ریزی آموزشی ، توانمند سازی اعضای هیأت علمی ، ارزشیابی اساتید ، توسعه مهارتهای بالینی ، هدایت استعدادهای درخشان و المپیادهای دانشجویی ، پژوهش در آموزش ، جشنواره شهید مطهری ، طرح تحول در نظام آموزش پزشکی ، فعالیت های مؤثر خود را ارائه می کند.